Psycholog dziecięcy Inspiro

Psycholog dziecięcy


Problemy wychowawcze oraz narastające kłopoty w edukacji mogą mieć podłoże psychologiczne, z którego rodzice dziecka często nie zdają sobie sprawy. Dzieci w inny sposób niż dorośli przeżywają stresujące sytuacje i problemy, z których zrozumieniem młody umysł może sobie nie poradzić. Dobry psycholog dziecięcy to osoba, która – ze względu na swoje doświadczenie w pracy – potrafi porozumieć się z młodym człowiekiem. Dzięki temu możliwe jest dojście do źródła problemów i nakierowanie dziecka oraz rodziców na sposoby, które pomogą uporać się z ich konsekwencjami. Niezbędną pomoc specjalisty otrzymasz w naszym centrum na terenie miasta Warszawa, w którym przyjmuje psycholog dziecięcy z dużym doświadczeniem.

Psycholog dziecięcy – Warszawa

Jeżeli zauważysz u swojego dziecka niepokojące objawy oraz zmiany w zachowaniu, warto zwrócić się o pomoc do specjalisty. Często sama rozmowa nie pomoże i nie da odpowiedzi na nurtujące pytania, a dobry psycholog dziecięcy potrafi skłonić do otwarcia się dziecka i zasygnalizowania jego problemów.
W procesie terapeutycznym psycholog dziecięcy często ściśle współpracuje z rodzicami, co zapewnia skuteczne rezultaty, jeżeli chodzi o poprawę komunikacji, relacji i łatwość radzenia sobie z emocjami.
Psycholog dziecięcy to osoba, do której warto się zwrócić, jeżeli zauważysz u swojego dziecka następujące objawy:

  • wybuchy agresji,
  • nadmierną wrażliwość,
  • problem z radzeniem sobie z emocjami,
  • moczenie nocne i kłopoty z zasypianiem,
  • trudności w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami,
  • brak zainteresowania spędzaniem czasu wolnego,
  • trudności w komunikacji,
  • problemy wychowawcze,
  • trudności w przyswajaniu wiedzy.

Każdy psycholog dziecięcy dobiera optymalną formę terapii do konkretnych potrzeb małego pacjenta. Podczas konsultacji próbuje on znaleźć źródło problemów, z którymi boryka się dziecko, aby móc tak pokierować psychoterapią, by przyniosła skuteczne wyniki. Dobry psychoterapeuta dziecięcy skupia się na całości podejmowanych działań, aby kolejne etapy terapii mogły stopniowo poprawiać nastrój dziecka i uczyć go samodzielności w rozwiązywaniu problemów w przyszłości.